Blog walkers

Welcome blogger and readers (: this blog just look very simple and crowded maybe. the stories are sometime bored, nonsense and best. But for your information,i treat my blog like my diary. So its up to me to write everything. Keep in touch and follow my blog. And dont forget to leave a comment beside on my story. Its the first step for me to improve the quality of my blog. Thank You

23 February 2017

Ibrah sebuah kehidupan #1

Belajar jaga hati orang tua dulu baru jaga hati yang lain.
Jodoh dan rezeki tu aturan Ilahi.
Ingat, tak semua jodohnya dengan makhluk.
Ada yang berjodoh dengan kematian dulu.

Kenapa sibuk persiapkan diri untuk menanti jodoh yang tak kunjung tiba,
sedangkan kematian tu bila-bila masa akan datang.

Pernah tak terfikir, disebalik sibuk menabung sebab nak beli baju atau make up semata-mata kepuasan nafsu dan bisikan syaitan "mana tahu nanti kau keluar lawa-lawa ada jodoh?"

Macam mana pula dengan "mana tahu kau tengah sibuk berseronok, malaikat tengah tengok masa untuk cabut nyawa kau?" So dah ready?

Tak. Tak salah pun nak melawa. Tapi bersederhana. 
Tak. Tak salah pun nak berseronok.
Tapi amalkan "play safe".
Entah sejak makin dewasa *ecehhhh* selalu ada mindset 'takut mati tengah jalan'
So, setiap kali nak keluar pergi mana-mana, buat apa-apa mesti fikir "kalau aku mati nanti, pengakhirannya baik atau tak?"
Siapa taknak mati dengan cara baik kan?




No comments: