Confession.


Hello.
Assalamualaikum Dearest You :)

Today i would like to make a confession about my tweets in twitter.
Why i do this?
Here is some uncomfortable things make me decide to write this entry.

" Kak Diba, kita minta maaf. Kita terasa dengan tweet Kak Diba tu. Kita tak maksudkan sesiapa.
" Diba, aku tahu aku bukan kawan yang baik. Tapi aku tak maksudkan kau macam tu. Aku minta maaf."
" Diba, aku tahu aku dah buat hidup kau serabut. Aku tahu tak boleh jadi yang kau harapkan. Aku tahu apa yang kau tulis kat twitter semua pasal aku kan? Aku minta maaf weh."
" You love to show off what you have "
" Who is your boyfriend? "
" Kau kena game ke dengan boyfriend kau pasal tweet kau macam tu. "
" Kau dah clash eh ? "
" Dari dulu tweet nak gi sana lah sini lah. Last-last diam je. "
" Pernah tweet nak gi umrah. Bila nak gi ?
Okay. I'm not lying at all. I know what they feel. No need to mention who is them.
It between me and them. And this entry also credit and tagged to those who ask,tell and bash me like those quotes. 

You, like seriously you must understand the phrase of " Dont Judge People by Their Tweets ".
All tweethandles are actually not tweets about their self for 24/7 . Or by another means, not all their tweets are about theirselves. Maybe. But that was me lah.

Okay aku rasa macam poyo sangat pula dok taip dalam bahasa penjajah ni. Dah berterabur, jakgi kena bash lagi haha.

Bagi saya lah kan. Saya?? *Kihkih* Saya tak pun tweet untuk tuju kat sesiapa. Semua tu tweet random je bak kata bahasa twitter. Tweet rawak ok, rawak. Kadang-kadang tweet meroyan tu bukan ada mengena dengan diri sendiri pun. Boring kan pegang phone lepastu baca tweet orang then nak juga nampak tweet sendiri lalu kat timeline, so tweet lah random. Ceh motip sangat statement tu. Kadangkala tu, tweet tu lalu lepas tweet orang lain. Orang tu pula pun tweet meroyan, kebetulan macam kena pula tweet kita dengan dia. Nampak tu chemistry. Haha. Tu yang jadi terasa hati kot. Aku pun pernah terasa macam tu. Tapi fikirlah balik "Aku salah apa do dia nak unmention tweets macam ni. Bukan tweet tadi tu mention kat dia pun." Betul tak. Fikir balik. Buat apa kita nak takut kalau kita tak salah. Tapi tak salah pun tanya untuk lebih pasti kan. 

Lepastu tweet gaya macam status in a relationship lah konon. Hahaha. Memang aku suka tweet macam aku tengah in conflict dengan boyfriend kejadah apa tu. Tapi for your information, adibah ni mana ada boyfriend duh. There's one story to me about her problem with her boy then me macam over stress pula dengan masalah dia aku pula yang over tweet macam aku masalah haha sangat masalah. Haha k. Tapi in certain tweet macam sweet gila nak mampuih ke apa yang positif ada juga yang kena dengan realiti hidup crush aku. Crush? Amagad i ada crush tau. Hehe normal lah kan perasaan minat tu. No one knows about this. Let me keep it ahaks. *Geliplease* But seriously lah dah nama pun crush sure dia tak tahu that me crush on him kan. Nak mampos k0 dia tahu? Hahahahahahahahahaha. So i dont think pun he could read my tweets about him. Siapalah saya kan :( Ahaks. 

Lagi satu, secara logiknya lah kan. Takkanlah kita tweet or tulis or whatever kat tempat public yang orang tahu agar orang-orang yang 'unmention' tu boleh tahu. K i don't know how to explain. Macam ni lah, contohnya, me tak suka adibah then adibah also ada twitter then me luahkan kat situ. then adibah tahu me memang tak suka dia. Adibah mesti baca right tweets me about her tu. Ceh mention nama sendiri haha. So tak ke gaduh nanti. Maybe ada lah certain tweethandle yang sengaja tweets supaya the other side baca then terasa. Ohh me tak ada lah sekejam tu. Kan jadi gaduh nanti. Ive my experienced lah zaman myspace dulu. Kan gedik gila childish apa semua. haha terjadilah salah faham. Takut kau tahu bila orang salah faham ni. Nak explain dari mula bukan senang kan.

Kesimpulannya, adibah bukanlah kat sini nak berlagak macam tweetfemes sangat like "poyo gila dia ni. bukannya tweetfemes pun. Beriya tulis entri macam ramai stalk" This is not about famous or not. Ada kau dengar orang tak famous semua orang suka ada? Dah famous sure semua suka. This confession just to make semua kesayangan gua janganlah terasa dengan tweets aku tu semua. Kalau kita tak ada masalah dengan orang buat apa kita nak rasa bersalah ke terasa ke apakan. Cuma fikirlah my tweets tu ada kena mengena ke between you and me or apa. Kalau tak dont worry lah. Its nothing.

Adibah memang suka tweets random ni. Tengok movie pastu rasa macam aku pula yang berlakon dalam tu nak over feeling. Kalau tweet ada kata nak kesana kemari tu semua anagn-angan mat jenin je. Kadang-kadang family plan macam tak serious kan, so sajelah tweet takdelah bermaksud nak menunjuk ke apa. Hish buang sikit sikap suka syak wasangka tu ok. Umrah tu apa semua memang dalam perancangan. Kita hanya mampu merancang, Allah menentukan. Kita merancang bukan duit tu tup tup ada terus. Kenalah usaha kan. Doakanlah saya dan keluarga berjaya menunaikan hajat nak kesana tu, takpayah lah nak persoalkan bila, bila, dan bila. Terasa tau.
Insha Allah bulan puasa tahun ini bakal kesana. Doakan kami dipermudahkan segala urusan untuk kesana. Kalau tak jadi maybe ada hikmah. 

Haha tipu uolls yang ada twitter tak rasa or ada masalah macam ni. Kadag-kadang rasa takut rasa serba salah tau bila orang pandnag negatif tweet kita. Biasalah, tak semua orang setuju dengan kita kan. Me also ever had that feeling to the certain people yang tulis macam hot sangat padahal benda remeh je. Haha hak dialah nak buat apa as long tak melanggar syariah or hidup kita kan. 



Sometimes we should be strong for no matter what happened either the problems is big nor small. 
Strong thats not mean no tears. Well girls are very close to their tears. Sure. Strong means we take the problems as "cabaran" ! Not all the problems we can shre to family or friends. Not all. Certain of them could hunger ourselves. When the problems we had shared with someone maybe two or three then it doesnt solve. Believe me, try to share with yourself. You close your eyes before sleep like berangan gitu then act like you have a friend that got problem as same as you had. He/ she tells you the problem then what should you tell them? yess tell yourself why you can help people but cant help yourself? Isnt? This what i do. Im in my way try to change my "pendirian" from weak nor love to share with people to share to myself. It will make you become more stronger than before. Try this. Alhamdulillah it work well. If cant i love to write on my diary like conteng-conteng lepastu i feel like "Hek eleh taklah masalah mana sebenarnya benda ni." Haha. For the last, dont be women that need men but be women that men need ! 

Sorry for everywords. 
Sekian, wassalam.