TEARS


Assalamualaikum dan Salam SPM :)

Hai dear readers. Long time not update this blog. Long? eh? k whatever. Today i want to share about the last school of 2012 for those who age 3teen to 4teen and the programme had be done at my sayang school SMK BANTING. Okay that day was like a sadlife. SAD. More and much sad.

Malam Jumaat, 2 Nov last tazkirah kat asrama. Bermula daripada Cikgu Rijal, Cikgu Sabri, Umi, and akhir dengan pengumuman, maklumat, teguran daripada Cikgu Suzana. Banyak sangat yang beliau semua ingatkan and nasihat. K form 5 macam terpinggir sikit sebab semua peringatan tu semua untuk mereka-mereka yang balik rumah selamanya. Weolls tinggal hostel ken ;( Sokay lah. Bila dah terpinggir, fikiran aku mula melayang. Aku mula sebak untuk berpisah dengan juniors semua. Sobsob

Then habis semua tu, aku cepat-cepat naik dorm nak siapkan kad-kad untuk mereka tersayang :) Okay kad tu bertujuan untuk mohon keampunan terhadap diri mereka. Aku tak sampai hati nak face-to-face dengan mereka. Sayu dan pilu. Jadi aku decide bertungkus-lumus sepetang suku malam aku siapkan dua kad. Then nak buat perjumpaan dengan aspuri lagi. Ehm. 

Dah sampai bilik TV aku sejuk takut nak berucap. Aten mulakan then Syima start ucap. Lepastu aku. K aku bagi salam macam gedik. Lepastu mulakan baris ayat pertama aku dah menangis. Aku rebahkan diri kat sofa sambil diusap Zue. Aku tarik nafas panjang dan teruskan. Aku pandang muka seorang demi seorang. Then ada cheersleader kat belakang, TeamBilikTV. Haha SWAG. Cehceh. Korang kewls gila ok. 

Habis semua tu dah lewat malam. Aku tahu dah tiba masa SUPPER. Tapi aku buat bodoh je sebab aku nak luangkan malam terakhir dgn korang semua. Kat balkoni, Form 5 semua berbaris then diaorang salam one by one. Aku peluk semua orang. Macam-macam kata aku terima. Terharu. Paling aku tak lupa ayat Dalili and Faseha.
" Kak diba, jawab betul-betul tau. Jangan sedih mak ayah kak diba tak ada kat sini. Kitaorang ada untuk kak diba. Kak diba, mak ayah kak diba kat sana tengah mendoakan Kak Diba. Kak diba buat yang terbaik banggakan dia orang ...."
"Kita sayang kak diba.."
"You are such a best senior"
"Kak Diba Form 5 terbaik" 
"Naik pentas k tahun depan.."
"Sedih nak pisah dengan akak-akak semua. Akak semua baik sangat. Banyak ajar kita macam-macam. Tunjuk kita buat itu dan ini. Walaupun sekejap kita dapat bersama korang tapi kita sayang korang semua. Kita doakan akak semua berjaya..."
" Jangan lupa kita k"
"Cepat janji dengan kita dapat 10A. Janji tau"
Sayang sekalian. Kita tak berani janji sebab 10 tu bukan kemampuan kita. Kita tak mampu sayang. Tapi kalau rezeki kita, kita tak tolak. InsyaAllah kita tak lupa korang semua. Kita pun sayang korang k. Sangat. Korang jaga diri, jaga nama baik asrama k. Belajar rajin-rajin. 

Here is some cards from darlings :-

From : Zetty Nellyasmin

Birthday card yang sekian lama dah dapat from : Nur Azwa Syakirah
Azwa, thank you for adore me. Alhamdulillah Allah give me all this nikmats. I appreciate you.
More adore Allah's creates. " Kakdiba tahu, azwa kan nangis baca kad kadiba bagi hahaha" Farah said. Dont tears sayang. Alhamdulillah Allah hears my doa to open your heart for hijabing. Tahniah azwa atas penghijrahan anda. Sokay step by step by step to be the best of Muhammad's Ummat. Kita doakan awak dilindungi sayang. Istiqamah melakukan perubahan insyaAllah Allah berkati :) Sorry lupa nak tunaikan janji makan sama kat meja tengah kat DM. Kita janji nak tunaikan lepas kau berhijab. Tapi lupa :( Sorry k. Nanti kita belanja makan luar :)

From : TeamBilikTV
Aten, Bera, Shera, Aida, Piqa, Jannah, Zue, Izzaty, Syiqin
Thank you sayangs. Youolls the best ever juniors. Lepas ni jadi pemimpin yang terbaik ok. Beljar rajin-rajin jangan jadi macam kita pemalas. Love you xx

From : Nisa

From : Uda
Uda, terima kasih melayan kerenah cerewet kita. Sorry selalu marah kau. Nanti kita sakit kepala ssiapa nak ceri balm ? sakit kaki siapa nak urut? sob sosb :(

From: Atiqah Soleh
Thank you for wish me and terharu :')

From : Shafiqa Azmi
Dear Piqa, the best ever bedmate. Sorry for everything ive done :)

From : Salihah
Thank you bagi no fon. Nanti kita call ya :)

The next day, sebelum balik second time hug semua dormmates. Sorry tak dapat bagi gambar. nanti kita cuci banyak banyak untuk uolls ya :)