Assalamualaikum dan selamat sejahtera serta salam ramadhan al mubarak (:


Just to share my 17th birthday to uolls 

In islam when the azan of maghrib starts sound on, it has been turn to the next day. When in Dewan Makan for iftar. Finished read the pray, Najwa wished me "Diba, happy birthday" with her Leeju face. Ohh im touched with that. Thank you very much. Then go to surau for taraweh. Finish it, had a simple meeting with Ummi and excos. Then me go walk with a normal heartbeat and normal face to dorm. When im entered in, what i can see? Ohmygucci

There was a beatiful scarlope used my beloved blanket, the hilarious tirai front my bed used khaliqa's towel. And me was like "Ya Allah, siapa pulak nak berasmara kat katil aku ni? Bukan main cantik ada scarlop lah bagai." Okay me changed in Bahasa cs the long adibah is talking in Spanish the broken her life. LOL -.-

Ehem kalau dah ada scarlop lah bagai tidak lagi tidak bukan anak-anak tauke khemah. Aku tersenyum riang tapi dalam hati berdebar apa isi yang ada atas katil aku nanti, takut takut aku selak scarlop tu ada kucing or what lah. Ehem me dont like cat. Semua macam menumpukan pandangan ke arah aku dan time tu aku rasa seperti artis gila. Bila mana aku menyelak scarlop tu, aku beristighraf panjang sebab tersusun my "STUFFS" elok comel lotte je berhuruf A dengan drawer aku atas katil then cadar semua entah kemana bantal pun entah kemana. Aku menjerit kemaluan tanda malu sebab diaorang semua dah cekidaud my "STUFFS" ahh bengong.

Aku buka locker aku untuk mengambil sesuatu, dan Jolie datang sambil menghulurkan baju kurung aku dan "Sorry kadiba, happy birthday" Heeh thank you. "Weh mana lagi baju-baju aku? koraaaaaaaaaaaangggggggg !" Then aku macam nak je cepuk sekeh belasah Jemah-jemah semua ni. Locker aku bertaburan bedak, habisan track suit aku bercapuk putih dengan sepasang baju sekolah yang aku dah pakai pagi tu sahaja yang ada dan aku tak pernah pun letak baju sekolah dalam locker. Semua baju kurung aku entah kemana disorokkan.

Aku dengan membuat muka comel paling comel didunia meminta jasa baik Jolie bagitahu aku mana baju kurung aku lagi, kalau tak ada aku nak bersahur dan berbuka pakai baju apa. Dia kata tergantung di hujung ampaian bawah. Waktu aku hanya memikirkan perasaan baju baju kesayangan aku terdampar dengan serangga perosak musuh shieldtox dan ridsect. MAGADs! Elly dengan muka bangganya "Weh pergilah ambik baju kau sana, kang bersarang nyamuk kat baju baju kau. pErgilah cepat !" Mlam tu aku seperti babu yang sangat patuh perintah majikannya.

Dua kali aku turun naik check baju aku. Tapi malangnya tiada. Mula2 aku pergi dengan Uda, bila aku jalan sampai hujung, Uda dah hilang dari pandangan. Dia memang sangat kurangcuka. Heh -.- Kali kedua aku tarik Farhana junior asrama, dia pun turut periksa seluruh kawasan ampaian, waktu kitaorang bagaikan pegawai kesihatan memeriksa AEDES. Watetapaksulaiman jelah aku kena buli malam hari jadi aku.

Selepas kali kedua, aku dah serik untuk kali ketiga, aku penat nak cari lagi. Aku baru jumpa 3 pasang. Lagi 3 pasang aku pasrah pada ketentuan illahi "Dahlah, aku penat nak cari, aku halalkan jelah pada siapa yang pegang baju aku. Ambillah korang :( " Konon buat muka simpati supaya semua yang ada dalam dorm tu pulangkan baju aku. Tapi seorang pun tak. Hmmm nasib badan.

Uda ajak aku ke tandas untuk menunaikan hajat dia then aku marah "tadi kau tinggalkan kite kata pergi toilet. Saja en kau !" "Eh tadi memang ingat nak pergi toilet tapi takut tak ada orang kat sana. Jomlah kadiba." Memang waktu tu aku sorang dalam dorm yang boleh dipercayai teman dia ke toilet. Agaknya kalau oorang lain yang meneman kena rogol  barangkali. Heh.

Aku sampai di toilet memang betul, tiada satu selipar pun. Tapi Syima sangat tiba-tiba datang dan masuk toilet. Eh budak dari mana? Em. Aku pun kebetulan ada hajat juga. Aku pun selesaikan hajat aku dan kemudiannya selang kaki kanan aku keluar dari pintu masuk utama tandas, bagaikan ada sumber paip besar yang pecah sejengkal dari belangkang aku. Aku hanya menjerit sekali dan terus menutup mulut aku dengan dua telapak tangan dan berdiri tegak, waktu tu aku pasrah dan redha dengan aa yang korang nak lumur dekat aku. Bila aku pandang belakang, dua jelmaan tadi terus mencampakkan kebawah baldi dan jag air tadi dan hilang kelibatnya dengan velocity dan acceleration yang tak dapat ditafsirkan mana-mana ahli fizik.

Aku ditinggalkan seorang diri di toilet dengan keadaan lencun, kuyup dari tudung sampai seluar. Walhal aku baru tukar semua tu sebelum pergi teraweh. Aku gagahkan diri menarik seluar aku keatas dan perah sekuat hati supaya air tadi habis dan terus masuk kedorm untuk ambil towel dan baju tidur lain.
Aku berpatah balik masuk ke dorm sebab sesuatu yang penting tertinggal. Aku buka pintu, semua saidatina aisyah depan pintu  dan "Happy Birthday !" aku terus mengangkat tangan menghalang seprti orang yang hendak dipukul sebab takut-takut aku mengalami prank kali kedua.

Aku bersihkan diri aku dan kembali hidup seperti biasa. Malam tu aku dah dapat banyak ucapan dari ramai orang. Ramai ke? Em tak adalah lebih dari dua dan tiga orang. *Haha entah entah empat orang je*. Kisah apa aku. Yang penting aku sangat menharigai setiap kejadiaan yang berlaku sebelum semasa dan selepas hari jadi aku. Itu semua aku anggap kenangan yang terindah (sambil nyanyi lagu itu).

Wakutu sahur memang menjadi kebiasaan aku untuk mandi dahulu sebelum turun DM, walau lambat macamana pun. Kalau tak mandi, tak ada feel nak sahur. Ececeh aku memang poyo*. Aku cari bakul mandi aku tak ada ditempat sepatutnya. Aku kejut Rina "Rina, mana bakul mandi aku? Aku nak mandi ni" Dia celik dan ketawa kecil, okay sabrina memang cool walaupun dia baru bangun tidur tak macam segelintir umat diseganap empat penjuru yang bangun dan monyok, muluttu boleh sangkut hanger- kata kata daripada ibu kecewa.

Selepas selesai solat subuh dan mengaji berjemaah. Camcam a.k.a Kapten of Aspura buat pengumuan yang serious " Bismillahirahmannirahim. Assalamualaikum w.bt. Disini saya ada satu pengumuman. Marilah kita sedekahkan Al-Fatihah kepada seorang saudara kita yang menyambut hari jadinya pada harini, Siti Adibah Bt Rosman. Al-Fatihah." AKu terus tunduk sambil cubit belakang Elly sebab aku mengagak ini semua rancangan dia. Dia menafikan. Ehm. Lepastu, thank you dekat korang semua spura dan aspuri yang wish kite, thank you eh. The best ever present i had, Al-Fatihah. Sangat mengingatkan aku kepada ajal.

Sampai sekolah, perlu aku sedar yang hari itu bukan hari jadi aku seorang, aku kembar dengan Ammar Sufi. Haha kami sekelas, peace comel kan. K JK. Diaorg wish then blabla okay tak payah cerita yang aku asyik kena perli dengan FBI. Thanks kat lab bagi aku tiup lilin opps bukan lilin mancis experiment. Aku lebih membiarkan angin yang mematikan nyalaan tu. Sebab aku tak sudi haha.

Balik sekolah aku mendapati katil aku yang tidak bercadar itu ada ucapan dari Form 1 dengan bertusuk jarum peniti. Ehem nak santau kite ke adik adik. Hehe. Thanks. Petang tu Piqa my bedmate baru balik dariberawatan kecantikan susuk. Malam tu baru aku perasan ada wishcard from her kat locker. Hii comel. Sayang Piqa angat-angat. Hehe.

Untuk pengetahuan semua sampai kehari ini aku tak jumpa lagi satu baju aku. ehm. Eh ni semua picisan yang aku dapat dari segi fizikal. Tak lupa juga thank you dekat Diyana sebab be the first wish me. Cepat sehari pagi2 rabu dah wish untuk esoknya. Untuk Hazwina the second. Then Syima the third on sharply 12:00 pm. And others thank you for prank me, texts me, call me all that surely make me cry deeply in my heart and baru aku tahu yang aku ada korang semua (: And you,you and you those idk who you are thank wish me on fon and kenapa taknak aku tahu siapa kau? Okay wateber.
Tak lupa, buat Hafizi yang wish cepat sangat on 2:05 am on 11 aug. Haha tkpe aku hargai jugaaaa sebab Numan kata kau memang ingt 9 aug tu. Ya ke? krik krik.



This present from mamma (: