Cerita dahulu kala, dah basi tapi boleh tengok :)

Salam Ramadhan :)


Hey bloggers and readers sekalian , apa khabar ? semoga semuanya sihat sihat di hari pertama ramadhan ini okey. Opps lupa nak bagitahu umum bahawasanya Hostel SMK Banting [ HB ] membenarkan semua ahlinya pulang meraikan hari pertama berpuasa bersama keluarga tersayang. Ohh thank you very much my second home. Wahai Emilia Adila dan Fatin Azzera sayangg awak jangan cemburu ehh kami dapat balik. Tehee. Okay semalam kod Fatin Azzera call. Ohh punyalah terujaa, sejurus mendengar "ni atin lah, fatin" aku pun menjerit "hakkk Fatinnnnn !" mama dan kak zeti yang tengah berborak sambil melipat baju memandang ke arah aku dengan dahi berkerut. Hihii sorry korang. Then dia cerita lah sedih tak dapat sahur dengan family dan blabla. Pastu texting dengan kembar gua, ouh rindu kan dia. Dia pun tak balik. Tapi bestnya dia wakil Maktab pergi sana dan sini. Whoaa best apah ! Btw, tahniah okay kemba !


Jumaat, 29 Julai 2011

Kebiasaannya mama datang jemput aku pukul 1:00 petang. So macam malas lah nak call tanya soalan lazim. Tapi time tu rasa macam err kenapa ma lambat ni. So call lah rupanya ayah pakai kereta. Okay tunggu 15 minit sambil baca buku Diari Pengawas Sekolah yang aku belikan khas buat adik tersayang, Anwar ( awa ). Bila mama sampai okay dah jalan sampai banting mama stop kat kedai baju apa tah kan then suruh aku beli tiket parking. Dah beli tu masuk kereta mama kata "ehh dik kita pergi kedai lain lah, hii mama dah lah tak pegy meeting tadi, tu ramai pulak cikgu lain pergi." aku pun gelak kecil sambil angguk. Tapi aku tertanya lah kan mama nak beli apa . Lama-lama aku pendam soalan tu tanpa jawapan baik aku keluarkan je betul tak ? baik angguk laju laju cepat ! "maa nak beli apa ?" mama jawab "beli jubah adik lah, kata haritu nak jubah". Hihi mama ni buat adik terharu ahh, adik minta jubah tu dua bulan lepas. Tapi mama still ingat lagi. Hekhek then jalan usha semua kedai jubah satu banting tapi takda yang berkenan sebab kebanyakkannnya serabut dengan sulam dari atas sampai bawah, lengan mak aii macam mami jarum,ada yang sulam penuh hii tak suka lah, mama kata kat setiap pekerja kedai tu "eh yang simple tak ada ke ? dia budak sekolah molek pakai yang biasa je" yess like your statement maa. Jubah yang ada tu semua macam puan puan nak naik haji je. Hihii. Sampai kat kedai apa tah ni ada lh jugak minat sikit tu pun sebab dah penat jalan so cakap je lah minat. Ia nampak simple tapi kain getah so takut kang melekat kat badan jadi sendat, fuyyoh adibah kena kutuk ! HAHA harga dia cukup buat aku tertelan air liur "RM200". Huhh hii student pakai yang murah je takda orang tahu tu murah ke mahal. Okay dah habis sampai situ. Akhirnya aku beli jubah kat uptown aja.


Sabtu, 30 Julai 2011

Tusyen tak ada. Yabedabedu !So pagi pergi cycling sampai kanchong tengah dengan mama and anwar. Balik ingat nak sarapan kat Mohideen makan roti canai tapi dah semput dah. So batalkan niat balik rumah, mama naik motor beli nasi lemak. Huu sedap !


Ahad, 31 Julai 2011

Masa untuk iron baju yang hampir sepuluh helai lebih. Ohh lebih dua jam hihii. Lenguh tangan dan bosan asyik kena refill air, ye lah pakai iron steam kan. Huhu. Kerja mengepek barang dah siap so isnin boleh meronggeng bak kata piqa. HAHA


Isnin, 1 Ogos 2011

Eh dah puasa ? yeyy bangun sahur memang memalaskan, tapi ayat kakak buat aku terbangun jugak. okay thank you. Sahur nasi patay. Hii mama masak sedap. Okay then rehat satu hari membosankan. tu lah nak sangat rehat kan. Huhu