They will leave me :(

Salam :]
Ini entry yang agak sedih. So ready satu kotak tisu bersama bakul sampah. Bila dah mengesat air mata tu buanglah dalam bakul sampah. HAHA merepek. Mesti korang cakap alaa budak ni menggebang jea keletong lebih sebab nak cari publisiti and dia buat entry ni mana kita nampak dia tak nagis. So bole lah dia tipu. Takk, ni betul betul. Aku tak tipu. Kalau aku nak publisiti, baik aku cakap jea aku ni adik angkat mana mana artis and invite semua blogger baca entry ni. Tapi manusia kalau dah busuk hati nak buat mcamana kan. So suke hati lah nak percaya atau tidak. Tapi lillahitaala ini realiti yang memang sedih untuk aku. Malam sabtu haritu aku online till pukul satu setengah pagi. Then terbaca something yang mengguris hati aku. Kalau dikira dari awal tahun sampai sekarang memang dah banyak yang mengguris hati aku ni sampai sekarang aku rasa hati aku dah habis calar asyik diguris aja. Tapi tak apa aku dah biasa. Aku mungkin dilahirkan dan dijadikan kawan untuk diguris selalu :) Aku bahagia dengan semua ini. Lepas baca tu aku terus offline, text seseorang ni konon taknak lah ingat sangat pasal benda-benda tu. Tapi makin bertambah. Aku diamkan diri jea. Stop bermesej. Tiba tiba aku rasa pilu, sebak dan sebagainya. Air mata setitis demi setitis jatuh di sarung bantal yang aku bari tu. Makin aku kesat makin mencurah. Aku dah tak tahan lagi.

Tahu tak apa yang sedih sangat ? Tahun depan kawan kawan aku yang aku sayang gilaa nak berhijrah. Tu yang tibatiba aku teringat kenangan silam kita. Ada yang kita kawan dah tiga tahun, dua tahun, setahun, setengah tahun. Tapi bagi aku persahabatan yang kita jalinkan dalam masa setahun ibarat dua puluh tahun dah. So kira lah berapa tahun dah kita kawan ikut setahun ibrat dua puluh tahun tu. Lama bukan ? Tapi tup tup kita berpisah. Dulu yang hari hari gaduh bagi surat mesej merepek lah bagai. Maki hamun lah fitnah memfitnah lah aib mengaib lah talam bermuka lah , akhirnya kita berpisah. Memang serious aku susah nak terima semua ni. Tapi makin aku ingat setiap peristiwa yang berlaku setiap tahun tu makin mencurah air mata. Bila aku text kawan kawan aku yang lain, semua bagi respon yang boleh mencurahkan lagi. Tiada langsung semangat untuk aku. Tapi tak ape, mungkin korang dah nak tidur kan time tu. Aku sorang sorang dalam bilik kuat semangat sendiri. Siapa lagi nak kuatkan semangat kita kalau bukan kita sendiri kan ? Tapi tak apa, aku cuba terima hakikat korang nak pindah. Aku tahu kita tak boleh terlalu buat keputusan ikut kawan.

Now dah 30% aku bersedia untuk tidak lagi mencari korang mcm ni : Eh mana Fatin ni ? Kat nak tunggu kat kantin. Eh mana Hafizi kata nak jemput. ] Ni lah ayat kita setiap awal tahun baru tapi lepas ni aku bersedia untuk tidak lagi macam tu. Dan aku juga bersedia untuk tidak lagi : Nadh Nadh ! jom makan ! Elly , alin makan tak harini ? Tunggu aku tau ! ] setiap kali balik dari sekolah untuk makan tengahari sebab korang semua dah takada kat asrama kan ? Then bila korang dah tak ada aku sorang sorang akan menadah telinga dan berhadapan dengan semua kontroversi kat asrama tu. Then bila kat kelas dah tak ada lagi terima surat bertulis : aku nak jumpa kau balik nanti, ada something :( ] dari azim. Aku juga bersedia untuk beridiam di perhimpunan untuk tidak lagi menerima sebarang gossip pasal laman sosial dari Emilia Adila. Tiada lagi sebab dia juga akan pindah.

Korang yang kat Sepang , TD , Terengganu jaga diri kay. Beljar rajin rajin, ingat kita nak SPM dah , tak da nak main main macam nak PMR dulu. Jangan cepat terpengaruh benda negatif. Semoga korang boleh lekas sesuaikan diri. Jangan lupa aku yang serba kekurangan ni. Aku doakan kita friends forever kay (: Doakan aku juga boleh hidup tanpa korang disisi.


Fatin Azzera Azhar, ingat tak ni time last day sebelum PMR kan ?
Tapi kita langsung tak fokus study.
Tapi juga itulah kenangan :')

Kau orang pertama sekali aku tak boleh jauh. Dah tiga tahun kita bersama kan ?

Tahun 2008, kita gaduh sebab kawan then aku hantar mesej nak putus kawan lah bagai. Kau kata tak kisah, tapi aku tipu je semua tu. Ye lah time tu kita budak budak kan ? Lepastu baik. Then gaduh lagi. Time birthday aku kau bagi kad and ajak lepak rumah kau. Time tu ada sera kan ? Kita amek gambar dengan adik kau kat taman depan rumah onen. Then kita jalan jauh, penat lah bagai rina belanja air kat XEN XEN. Birthday kau aku bagi rantai. Kau simpan lagi tak ? .

Tahun 2009, kita kawan lagi , pun ada gaduh juga. Lama kan kita macam kita dah tak kawan, dalam sebulan lebih kot kita tak rapat, tak rehat sama. Birthday aku kau bagi cupcake comel :) Aku suka . Then akhir tahun aku tinggalkan kau and aku pergi dengan rina. Kesian kau. Time birthday kau, kau ingat tak ? Kau time tu tengah dengan moja kot, then bila dia lalu sebelah and wish aku macam gelak then kau cubit bontot aku kan ? HAHA lawak sangat. Birthday tahun tu aku bagi Shawl and Buku Motivasi. Ada lagi takk ?

Tahun 2010, awal tahun kau dengan rina jalan cari aku tapi aku datang lambat. Then dah jumpa ehh beg kita sama lah. Setiap dua minggu kita main tukar tukar beg, kadang kadang kau tukar beg dengan moja sebab nak sama. Lepastu, tahun ni memang tahun masalah bagi aku, kau lah yang teman aku pegy toilet awal pagi sebab nak menangis, kau bagi semangat dan semua lah. Sampai aku tenang, kau lah yang buat ! Lepas tu kenangan kita pergi Perak kan ? Malam tu kau yang layan aku memekak sampai semua bengang. HAHA then dalam gua tempurung ? okay aku diam. Hee tapi tu kenangan kita :') Birthday kau aku konon nak buat surprise tapi macam kambeng jea. Tak happening langsungkan ? Sorry sangat sebab tak dapat buat yang terbaik. Aku bagi coklat sebab dah no idea. Yea tahun ni semua hadiah coklat kan ? Kau bagi aku frame gambar kita. Aku letak atas meja belajar selalu aku tenung sambil : Alhai, budak ni dah tak ada dengan aku lagi kan.

Akhir sekali, tahniah dapat tawaran teknik. Aku doakan kau dapat sesuaikan diri kat SMKTS tu. Dapat kawan yang lebih baik dari aku. And belajar rajin rajin okay ? Sayang kau <3


Muhd. Hafizi Moktar, ni gambar time last day 2009 kan ? tengoklah muka kau betapa belagaknya kan. Tapi muka belagak ni lah yang hari hari nanti aku ingat dan rindu.

Kau lah atuk, kau lah orang tua, kau lah beta, kau lah sadigsigaraga pada aku. Kita baru berkawan dua tahun. Tapi kita rapat macam kawan dari tadika kan ? Orang gossip kita couple ke ape ke jawapan kita kadang kadang ya kadang : ahh mana adelah. Tak hingin aku !] HAHA macam aku nak kau pulak kan kau tak nak aku. Setiap hari kita gaduh. Selama dua tahun kita kawan, aku dah rasa semua suka duka. Kau kadang kadang menyakitkan hati aku, kadang kadang buat aku menangis, kadang kadang buat aku menyampah, kadang kadang buat aku benci kat kau. Tapi aku tetap sayangg kau kawan. Sebab kau teman bergaduh aku. Aku memang selalu kalah. Tapi aku tak kesah sebab aku juga selalu menang. Kau selalu buat aku ketawa bila aku tengah sedih. Kau kuatkan semangat aku bila aku lemah. Kau bagi aku motivasi bila aku gagal: aku tahu kau boleh lah diebot, kau hebat dari aku, boleh potong punyaa. Tapi till now berapa kali aku potong ? HAHA
Selama aku sekolah dari lima tahun sampai sekarang, aku tak pernah jumpa kawan sebaik kau yang selalu dengan aku bila aku susah. Maybe kau tak sedar, tapi aku yang alami , aku sedar. Lepas ni bila kau dah tak ada, tak ada dah orang nak duduk sebelah aku bila aku sedih, tak ada orang nak minta tolong / ajar aku math , tak ada dah orang nak ajak aku fight exam even selama ni aku Cuma menang sekali dua je sebab kau terror kan, tak ada dah orang nak mengaku menantu mak aku sebab kau memang perahsan, tak ada dah orang nak buat Sabrina marah sebab balik dengan aku, tak ada dah orang nak ingatkan aku puasa sunat, tak ada dah orang nak gaduh dengan aku macam dalam kandang mahkamah, tak ada dah orang nak panggil aku nenek / orang muda / tuan puteri / siti, tak ada dah orang panggil panggil aku macam batak jumpa artis time balik hostel, tak ada dah orang nak call aku pagi buta, kejutkan aku bangun subuh guna mesej, tak ada dah orang sibuk nak ikut aku bila pantang aku pegang pas keluar, tak ada dah orang nak fight dengan aku dalam kelas time kuiz math or agama, tak ada orang nak babai aku balik tusyen malam. Tak ada dah semua sebab orang tu dah pindah.

Tahun 2009, awal tahun aku macam kaget kau masuk meseanda , ye lah budak dari alamanda kan. Then dalam kelas aku rasa macam tak puas hati dengan kau. Suka lah sangat belawak jenaka, loya buruk, naik loya dah aku tengok tapi tetap nak pecah perut. Then suka sangat buat aku terjerit terlolong macam hape bila kau jerit : chettt kat telinga aku. Haihh
Tahun 2010, wah sama kelas lagi. Gaduh lagi, sampai orang kata suka tengok kita gaduh, macam lah kita gaduh bertarik rambut ke apekan . Then tahun ni lah yang banyak kau bagi aku semangat yang tak berapa nak semenggah tu. Kau hasut aku masuk hostel lah bagai sebab memang aku teringin nak masuk hostel dari form 1 Cuma tak ada rezeki je lagi. Lagipun tahun ni PMR kan, so ayah pun push aku masuk. Mean, ni bukan sebab kau okey, tolong jangan terus perasan ! Bila aku macam down dengan keadaan/ situasi asrama, kau cakap : kita kena pandang ke depan. Cuba bayangkan bila mak ayah kau tak ada, bibik kau pun dah tak ada, kau kena urus adik adik kau, kau kena buat semua kerja sendiri. Berdikari ! kau jangan cepat putus asa. Terus pandang ke depan (sambil gaya tangan kau tu ha). Then , birthday aku kau memanglah baik gila nak mati kan tak wish. Azim yg wish kan , tu pun tah betul tah tak. Baik punya kawan beb. Bila nak PMR kau datang meja aku mohon kemaafan. Okay aku terharu. Then kita deal at least nak lima A kan ? Tapi kau kata kenalapan jugak. Aku pun ta paham. Then time post PMR kau bagi aku ketupat comel suruh simpan elok elok. Sampai sekarang benda tu dalam purse aku dah layu plus kering dah. Tapi itulah kenangan kan ?

Akhir sekali, aku nak berterima kasih dengan kau sebab banyak tolong aku, bagi aku semangat semua tu. Thanks sudi kawan dengan aku yang selekeh ni. And next year otak mesti suci no blue ! Even sometimes sebab nk SPM weh. Semoga kau jumpa kawan yang lebih baik dari aku. Dah ada makwe bagitahu aku tau ? Tuan puteri mesti tahu perkembangan bawahannya :D And kalau terjumpa bekas jiran kau si emi tu bagitahu lah aku. HAHA. And aku doakan kau bahagia di Sepang dataran EFWAN (F1) tu,. Jangan lupa aku kay :’)


Emilia Adilla, dia sentiasa cun kan ? Yehh adibah selekeh sebab ni first time pakai serkup hitam. Hee. Ni pic curi dari fB kau weh :D sebelum snap ni "weh yun, tolong ambik kan gambar aku. arini ambik gmbr aku dengan diba jea" ohhmai terharu pulakk --''

Emi, kita rapat berapa tahun ? tak lama kod. tapi aku rase macam dah lama sangat kita kawan sampai hmm sedih dengan berita kau tu haa. Pada aku kau baik sangat. Suka sangat dengar kau bercerita dengan semangatnya. even bukan kau cerita dengan aku pun. Aritu aku terdengar kau cerita dengan ayun, then "eh diba ! aku cerita memang bising. Jgn marah tau" Biasalah tu emi.

Tahun 2008, nak tahu rahsia takk ? aku suka tengok muka kau sebab ohh ayu. Then time kem gen-G tu, kan banyak bab nangis. Aku terdengar kau cakap dengan Dania lagi sape ntah "weh, kita tak boleh nangis. kita kena kuat semangat". Hish aku mcm poyo nya budak ni. dah benda memang kena nangis nk cakap camtu pulak. Haihh. HAHA then terus tengok kau jea kau mcm jeling aku, aku pun label kau sombong. Biaselah form 1 kan.

Tahun 2009, kau add aku kt myspace. Wah emi maju weh ! Terus kt schl nak tegur budak yang sombong tu. Tah pape aku tegur kau "Emi maju ada myspace. Dah pandai edit gambar." HAHA kau pun macam hish tak suka kot sebab lama lepas tu kau pandang aku buat tak kenal jea. Aku pun macam hmm. Then lama lama kita okay kan ? Kau suruh aku editkan profile lah semua. Then time nak ambik result PPT aku macam cari cari kau kenapa pun aku tak tahu. Then nampak kau tengah ambik slip dengan mak kau pakai baju merah menyala. Hoho

Tahun 2010, kita kawan macam biasa. Kalau jumpa hai hai bai bai. HAHA Then entah kenapa macam dah tak kenal. Aku pun malas nk tegur. Malu. HAHA. Then dah akhir tahun kita rapat sebab buat kerja kat lab. Best kan ? Ambik ambik gambar macam batak. Panjat panjat kerusi. Suka tengok bila turn kau kena panjat " ayun, pegangg kerusi ni, aku gayat lah." Then aku acah kau, aku goyangkan kerusi. "Ehh weh janganlah, arrggghhhh ! alaaa aku takut lh. jangan lah wei" Dengan suara comel kau menjerit. Haha padahal form two tengah PPT. Then ada budak "shhhh". Bila orang lalu kita buat "shhhh". Lepas tu kau plan pegy ice room, saje jea time aku tenga tak balik lh nak pegy. haihhh. Kat profile mys aku tulis kau kemba sebab birthday kita sebelah sebelah. Then Heris pun cakap. Yeyy ! kita kemba ;D Lepastu, kita plan next year, kau aku yus wan nak stay hostel and kau kata nak kawan dengan aku lah semua nak ambik kelas samelah. Aku dah semangat dah sebab kawan kawan aku pun next year dah tak ada. Aku dah berazam next year nak kawan dengan budak belajar. Tknk main main lebih macam PMR dulu. Emi mintk belanja pn dah ready. Aiceh.

Tapi tu semua hanya kenangan dalam inbox memory aku :') lepas ni, susahlah nak dengar gossip kat laman sosial sebab aku hostel. eporter pulak dah hijrah. Tapi adib cuba terima semua itu kay. Kita kembar foreva ! Kakak jangan lupa adik. Adik doakan kakak boleh bawa diri di sana tanpa ibu ayah, dapat ramai kawan lebih baik dari adik. Kakak belajar rajin rajin. nanti balik sini call adik, kita hang okay ? Sorry adib tak boleh join khamis nanti. tahu tak adib begging kat ayah tapi ayah senyap jea. ayah kata depends on ur result. Not easy to find friend like you twin (:

I LOVE YOU FOREVAAAA AND NEVER OVAAA <3



Amir Al Azim, macho kan sedara aku sorang ni ? wahh stupido nya muka adibah. Ingat dia comel ? saje buat mcm ni nak cakap azim gemok :D

Ajim, kau kawan dan sedara aku terbaik. Tak tipu. Kenapa kau pindah ? Really aku menangis lepas kau call " Ehh aku pindah teknik lah wea. Sbb aku memang nak jadi pilot". Hmm tapi tu masa depan kau kan, aku tk boleh buat apa. lepas ni sapa nak cerita dengan aku benda benda merepek. Dah tak ada. Tak ada dah orang nak buat muka sedih depan aku. Jumpa aku cerita sambil nak menangis. Aku tak kesah bila aku cerita masalah aku kau tak layan. Tapi aku suka kau cerita cerita. Lepas ni, dah tak ada lah kan orang nak call aku sampai sejam lebih. Text aku lama lama. Tapi aku pegang janji kau nak bawak aku pegy oversea lima-sepuluh tahun lagi naik flight by PILOT AMIR AL AZIM. wahhh ! aku tak lupa tau. And lastly, everythings that you give me and moment between us, ill never forget. Akusayanggkaugilaa. Please jangan lupa aku bila dah jumpa yang terbaik dari aku ehh (':


Nurul nadhirah Bisnajid, muka terpaksa bergambar kan ? Weh tengok mata dia weh hot !
Nadh si kacang, kau selalu lepak katil aku and bagi aku makan benda pelik pelik. Aku suka sangat. Tapi lepas ni dah tak ada. Sebab kau nak cari orang minyak kan ;D Kau selalu bagi aku semangat, back up aku. Ajar aku buat kerja kerja rumah untuk kat hostel. Sayang kau muchiee ! Jangan lupa aku buat selamanyaa :(
Semua ayat ada dah takda kan. Sebab memang dh tkda. Lepas ni aku perang sorang sorang, i dont know where can i cry withour their shoulders. But ill try bcause its about our future. friends, please dont ever forget me. Please know, that i love you with deep in my heart