HARI RIAYAN :)

Okay,
Selamat Hari Lebaran wahai pembaca sekalian :)
Seperti biasa, setiap pagi pastinya ayah akan bangunkan satu rumah tepat jam enam pagi .
Haa ? Mesti korang terkejutkan kenapakah awal begitu sekali .
Sahur ? Ohh tidakk sekali.
Kami satu rumah akan berjemaah slat subuh then bermaafan.
Keluarga korang semestinya bermaafan selepas menjamu ketupat kan kan ?
Itu biasanya lah .
Nanti if aku buat macam tu, feeling kurengg woo. HAHA
"Nyong Jalok Ngapuro yo, podo-podo !"

Then kemas rumah kejap, siyap pegy solt raya .
Ohh bahagianya !
Grr tahu takk, aku samai terus ke soff depan tu, pffttt bangga lh :D
Habis solat dolandolan neng Banting arek tuko paper.
Paham taa ? Haa tanya org berdarah Jawa .
Disebabkan anak bulan jatuh pada malam jumaat .
Bermakna, aku dan famili akan beraya selepas solat jumaat.
Heh -___________-
Bergambar sekejap then jalan rumah nenek niah.

Second day,
Ohh mlm tu dah menggigil jea sebab demam.
Apa ni orang beraya pegy jalan aku pegy klinik.
Ohh sumpah lama klinik surgeri ape menda tah tu, orang yang tak sakit pun bole sakit ohh.
Balik terus masuk bilik selimut tidur.
Grrr

Third Day,
Ayah kata tak payah tolong mama masak pegy study jea.
Today no raya.Okay idm.
Bcse aku dh makin besarmakin malas pulak dah.
Petang tu ohh macam rajin nak jalan rumah nenek yang macam banyak guests tu. Keluar rumah ,
Wahh ! Mes Sport sape pulak tu ?
Dah agak dh, mesti laki kak adek punya.
Tengah layan anak dia si ikhwan and sofia, Ada pulak call .
Sape pulak yang tergagap ni ?
Ohh Piqa, nak wish selamat hari raya, minta maaf .
HAHA luculah kau.
Then, dyang nak balik mama suruh bagi duit raya .
Ikhwan suruh his daddy open bumbung kereta tu .
Wahh! aku pun macam ehh terkejut.
Grr aah aku batak sebab aku tak ada wea.
Then gaduh tak sudah dua ekor
"Daddy, open the roof !"
"No! i dont want !"
"DOnt listen her!"
"Mummyyyyyyyyyy!" menangis .
Grr sometimes, aku pun ternganga tak tahu nak jawab ape dyang tanya,
almaklumlah speaking expert gilaa nak mati .
Aku ? Grr BI trial pun B sebab baca soalan tak betul .
Bhahaha

Fourth Day,
Mak Su and Kak Olin dtg pulak.
Kak Olin rasanya mcm empat hari berturut dtg taw.
Hee
Err ni dyang nk discuss wedding maksu untuk belah singapore sana tu.
Malas nak dengar jadi baby sitter adalah terbaik untuk saya.
HAHHA
My future pak su, Uncle Henry a.ka Uncle Nizam comel gilaa dengan baju melayu kala merah tu.
Whoaaa :D
Mak Su bawa kawan dy, Auntie Su and Uncle Joe, grr comel bila tengok Auntie Su senyum.
Then nak balik tu, Kak Olyn tak habis dengan gila-gila dy.
Sakat auntie sue suruh cakap Selamat Hari Raya.
Hahaa kelakarrr.
"Selamat Herri Raa..."
ENtah kenapa susah bebeno nak menyebut .
Tahu tak ? Dyang dtg mama masak village's dishes jea ohh.
Auntie su suka makan sambal belacan. Ahaha
Okay, fullstop.


Blurr sebab belum mampu guna D series :D
Byebyeee ! pffttt uncle Jo hndsome wea. AHAHA