wea :)

korang korang !
aku dah berjaya renew belog aku weh .

tak delah semak kan ?
yeayy !

okey aku nk mulakan hari yg penuh hot ni dgn perjalanan seharian semalam.
seperti posting yang lepas ,
telah aku nyatakan yang aku akan menghadiri kenduri kawen kak ayong di hometown tercinta, Johan Setia, KLANG . *tercintalah sgt kan ? :/
seterusnya aku memulangkan semula kakakku kepada uitm Shah Alam .
tyme smpi klang tuh .

ohh bahagianya hati melihat suasana kampungku .
teringat time zaman kanak2 sgt ,
balik kampung mesti lari masuk cium atuk (err, dh arwah dh dy) .
`atuk, atuk! nanti nk ikut atuk dgn wan jual yea ?`
*atuk dan wan aku menjual kuih muih di depan kilang .
ohh! aku suka berniaga act (:
then, jumpa pakcik terketot, alif (kami sebaya dot) .
tyme tu alif kentod gila ingat dy tak boleh tinggi dah .
Ahahaha *kejamnya sedara kau ni kan ?
then, naik atas tgk cD doraemon, shin chan dgn cerita cina yg karut marut tu .
*budak2 ape tau ? seronok suda ;D
then, tengahari lepas makan, Ajam, fared and Lela mesti mcm ni
`alif,adibah,ecah ! jom main wea`
*pelikkan, main waktu panas terik ?
tapi peduli apa .
Haha

time tu bodo2 jea .
main pengantin2 lh .
kami suka sakat kakak dgn fared .
kami jodohkan bersama main kat atas ,
susun kerusi mcm pelamin sume .
aku pakai gaun, cari kipas atuk and mula kan lakonan tu !
grr, budak2 sgtlh aku ni .
paling tak boleh lupa bila satu hari ni,
aku, alif, lela and ajam plan mcm ni .
hari tu kakak tido and fared pulak tk dtg main sama dgn kteang.
so, kteang plan lah macam ni .
aku ckp dgn lela
`weh!ckp dgn fared. ptg kang kte main kawen2 lg yea. suruh dy bwk bunga. ape2 bungalah`
*farid-lela : sibling .
`ajam, kau dtg awal sikit. then kte nyorok kt bilik alif`
`bila fared dtg, mst dy jerit nama kakak aku kn ? jadi, nnt mst dy ckp :weh, ni bunganya. adk aku kata bg kat kau`
`pastu, kte keluar and kipaskan diaorang mcm pengantin, okey?`
`okey, rojer and out!`
*dulu aku lh director tahu ;D
then, kakak merajuk sbb kteang bangbangboom kan dy .
ohh takut !
tak lama lepas tu `weh, fared suka akak ke?`
hahahahaha. sumpah tak boleh lupa benda ni !

kali and hari terakhir aku dan keluargaku berada di klang .
time tu rasanya kali terakhir aku bersuka ria dgn atuk kesayangan ;(
okey continue .
mama tinggalkan swimming pool kat kampung aku tu hah.
so, setiap kali aku balik sana, petang2 mst mandi dgn alif and kakak sama2 .
*budak2 lagi weh
biasanya, aku akn pakai shirt dgn seluar renang short.
tapi hari tu, aku lupa nk bawak.
so, aku pakai spender jea tanpa shirt .
ohh time tu aku di darjah dua lol .
then, ajam, fared and lela dtg .
`arrrggghhhhh ! hahahahaha dibah telanjangggg !`
aku terus berlari kearah mama and nangis sebab diejek .
*tak boleh blah kan aku ni ?

time kat sana dulu aku gila takut dgn kak ayong (kakak ajam)
gila garang ohh.
dah lah suara mcm jantan .
kalau tgh main dkt nk maghrib .
mst dy jerit mcm ni hah
`ajammmmmm ! balik lh !`
err, semua bertempiaran lari .
and suka mengendeng dgn kak jiji bcause dy suka back up org nangis ;D
ohh ! rindu tu semua .
fyi, aku tk dpt jumpa ajam semalam bcse dy mane ntah .