Remaja Malaysia .

kenapa tittle entries mcm menyindir ?
saya juga salah seorang daripada golongan remaja malaysia .
tadi lepas sign in belog - view belog .
then terlihat ke arah ruang bergossip saya , ada shout dari
liely .
jadi, saya menziarah belog dia semula sepintas lalu .
ohh sayunya hati melihat entries yg :
baby throwing
saya pun tidak ketinggalan unutuk memberi kesadaran diri sendiri .











ohh !
benarkan saya seketika untuk untuk meluahkan isi hati kepada sang ibu dan ayah yang tidak berperikemanusiaan .

mana darah daging yang telah menghasilkan bayi ni semua ?
mana korang ?

lari , menyorok sebab malu nak tunjuk muka dosa pada masyarakat kan ?
oyeah, lepas semua ni berlaku tahu pulak hukum dosa dan malu .

tapi mana perasaan tu sume masa korang pada tahap mula kearah menuju puncak kezinaan ?
mula tkdalah terpikir sampai jadi mcmni sebab suka2 jea dulu.
so stupid plus idot all of you !
yea, korang dulu suka2 lepastu suka2 lagi dan terus suka2 sampai semua suka2 tu jadi mcm gmbr diatas ? so suka kan ?

setiap perbuatan ada akhirnya .
bila kita belajar akhirnya berjaya, cemerlang.
bila kita menolong akhirnya org yg ditolong gembira .
bila kita mencuri akhirnya kita ditangkap polis.
bila kita berzikir akhirnya kita tenang.
bila kita ketawa akhirnya menangis.
bila kita marah akhirnya kecewa .
bila kita menangis akhirnya puas.
bila kita hidup akhirnya mati.
tapi ape korang buat untuk mula dan akhir ?
korang pegang tangan dan akhirnya zina .

lepas anak dibuang merata tanpa rasa bersalah, hidup korang tenang ?
satu hari nanti ingatlah tuhan balas juga .

sering kali disekolah,
guru2 gemar bertanya isu semasa dalam setiap matapelajaran .
antaranya isu buang bayi.
semestinya guru bertanya apa punca ?
ohh, begitu cekap para pelajar menjawab .

masalah sosial paling majoriti terkeluar dari mulut mereka semua.
tetapi saya sebagai pelajar kadang kala mengakui saya tidak sedar apa yang saya katakan.
saya punya jawapan sendiri untuk menjawab isu itu secara detail.
masa korang(ibubapa yg tidak bertanggungjawab) mula bersosial , apa langkah pertama ?
`ohh berpasangan//couple .`

couple tk boleh blah sampai empat lima tahun .
then, tk rasa dy tu lelaki majal sampai akhirnya macam ni ?
`mula2 dulu dy baik sgt. tk pernah ckp pasal benda2 kotor walau sekali`
memanglah, kalau mula2 dy dh cakap selama empat lima tahun korang couple kena clash lh jwbnya. lelaki ni senanya susah untuk dicari yang betul2 baik dan punya iman yang kuat.
so, kenalah belagak baik memandangkan cik tu pun kononnya baik kan ?
lepastu langkah kedua ?
`dy start pegang tgn`
amboi! cik pun layan jea kan ? tk fikir ke hukum hakam agama ?
`ingat dy setia dan baik and pgg tgn tu mula2 ingt biasa jea`

biasalah sgt ! mula2 pegang tgn , dh cair mair dg nayat2 merepek laki kan, dh tgk dy empat lima tahun baik sgt .
ape slhnya pgg tgn, bukan ape pun.
ni lh mslhnya remaja skrg .
stop smpi sini luahan hati dan perasaan kang lebih2 kena saman pulak dah.

semalam baring atas katil dlm bilik sejurus selapas solat xohor,
tiba2 terfikir penderitaan orang palestin di gaza sana tu hah.
saya suka bekhayal .
melalut sampai kes bung bayi.
all of sudden jugak terfikir sebab musabab ayah tk bagi saya bersosial.
ohh ! saya bangga dengan ayah saya .
saya dah tak rasa lagi diri ini dikongkong .
ayah rupanya berfikiran matang dan panjang.
beliau tidak pernah mebenarkan kakak saya yg sudah pun menjangkau usia 18 tahun yg sudah pun matang dan berjiwa remaja untuk keluar melayan hobi membeli belahnya di pusat beli belah di bandar bersama rakan2nya .
kalau kakak pun tk lepas ape tah lagi saya yang masih golongan baru nk matang.
ayah selalu bagi motivasi macam ni
`ayah nak didik anak ayah jadi org berguna dan betul2 jadi orang bukan setakat nama shj `
haa, maksud ?
semalam baru tahu maksudnya .

betul ! ibu bapa tak boleh beri keprcayaan yang penuh kepada anak2 .
sekarang saya rasa lebih selamat berada dirumah dengan perhatian parents yang penuh.
berkemungkinan besar saya akan terselamat dari masalah sosial insyaallah.
dan mengurangkan kuantiti bayi yang tidak berdosa untuk dibuang .
huhh, becaramah pulak dah.
so, kalau tknk bayi tu tk payah jadi gedik nk buat maksiat dari sekecil perbuatan sehingalah sebesarnya.
saya lebih rela ambil kesemua bayi tersebut dari mebiarkan mereka mati tanpa melihat dunia.
ehh ! saya tak perlukan comment untuk mengatakan saya berlagak baik dan comment yang boleh menyakitkan hati. dah baca, fikir dan senyap.
tak payah nk gedik tulis "kau sindir aku?"
setahu saya saya belum ada kawan yang bersosial tahap tutt.
so, kalau tersa tu sebab termakan spicy chicken mcDeluxe kott :D